2005.12.30.
A régi ,,Felsőpetényi Bányavasút" c. alhonlapra feltöltöttem néhány, még 2004-ben készült képet a Tatabányai Bányamúzeumról, egyúttal az alhonlap neve ,,Bányavasutak"-ra módosult.
2005.12.27.
Kerültek fel új képek a havas vasútról.
2005.12.22.
Felkerült még néhány kép a ,Téglagyári Vasutak' közé Szentesről a 12.11-ei albumba, melyeket korábban nem tettem fel, ezen kívül elkészítettem a ,Téglagyári Vasutak' alhonlapnak a főoldalát is.
2005.12.19.
Sajnos az alhonlapokon és itt is kezd fogyni a szabad tárhely, ezért nem tudok több oldalt feltölteni a MIB motor utasításának lapjaiból. Ha valakinek szüksége van rá, az írjon az akgv'kukac'citromail.hu címre, vagy ide a fórumba/vendégkönyvbe, és elküldöm neki.
2005.12.18.
Felkerültek a mai képek. A képtárból érhetők el, a legalsó albumban.
2005.12.18.
Ma letakarítottam a leesett havat a pályáról, és helyére toltam a kocsikat... Ezen kívül megmértem a polcos kocsik rakterületét, melyet 3,08m2-ben állapítottam meg, tehát a pályaszámuk X323 0308-1001 és X323 0308-1002 lett. Két tengelyről sikerült leszedni a kerekeket a hajtányosok részére, a másik két kocsi nélkül érkezett tengely szétszedése még várat magára, eredetileg be akartam cserélni az 1002-es polcos kocsiéval, hogy ne 500-as toldott tengelyek legyenek rajta. Sajnos azonban kiderült, hogy az 1002-es kocsi egyik kerekén a küllő repedt, és alkalmatlan hajtány építésére, ezért azok a tengelyek maradnak a kocsi alatt és még így is sokáig tudja majd szolgálni ezt a vasutat.
Képek is lesznek fent. Lehet, hogy még ma...
2005.12.15.
Újabb képek kerültek fel a téglagyári vasutas képtárba a Szentesi Téglagyár pusztulásáról.
2005.12.15.
Az előző hír egy hiba miatt pontatlan lett... Csak most sikerült befejezni az album feltöltését.
2005.12.15.
A tegnapelőtt elkezdett képfeltöltést ma folytattam, így már teljes az AKGV-re érkezett kocsik albuma. A főmenüben a ,Képtár' gombra kattintva érhető el. Várható még képfeltöltés a Szentesi Téglagyárról.
Módosult az AKGV pályaszámrendszer!
Az alsorozatok között mától (2005.12.15.) a különleges kocsiknál (X) a következő változtatások lépnek érvénybe:
3=Téglagyári polcos kocsi
3 helyett 4=Autószállító kocsi
4 helyett 5=Szállító zsámoly
6=Egyéb
Felkerült az ismertető az új kocsikhoz a ,Járművek' menüpontba.
2005.12.13.
Lezárult a szavazás a kisvasutak újáépítéséről. Eszerint első lett a Hegyközi kisvasút tizenkét szavazattal, második a Dorogi Homokvasút, harmadik pedi az Alföldi Első Gazdasági Vasút. Harminc szavazat érkezett.
2005.12.13.
Ma délután 15:00 körül megérkeztek az új járművek és alkatrészek a szentesi kisvasútról. Érkezett két db. polcos kocsi és egy balos váltó. Ezen kívül néhány heveder valamint tengelyek a hajtányosok részére. A járművek rendben a pályára kerültek, és megtették első útjukat az AKGV vonalán. Pályaszámozást rakterület mérés után fognak kapni.
(Fényképek ma, vagy holnap várhatók)
2005.12.12.
Töltöttem fel tegnapi képeket a Szentesi Téglagyárról. Ugyancsak a "Téglagyári Vasutak" linken érhető el.
2005.12.10.
A napokban nem csak a józsefvárosi pályaudvar zárt be, hanem a Szentesi Téglagyári Vasút is. Ebből a szomorú alkalomból feltöltöttem néhány nyári képet a ,,Téglagyári Vasutak" c. képtáramba.
2005.12.10.
Bár nem tartozik közvetlenül a honlap témájához, de mégis vasúttal kapcsolatos az a szomorú hír, hogy a mai napon 19:40 perckor elindult az utolsó menetrendszerinti vonat Budapest-Józsefvárosból.
Igazán kár a MÁV első pályaudvaráért!
Budapest-Józsefváros
1867-2005
élt 138 évet
2005.12.04.
Nem nagyon történik semmi a kisvasúton. Tél van, ilyenkor nem lehet dolgozni, ezért frissítések, hírek nem nagyon várhatóak. Viszont, ha esik hó felteszek néhány képet, és a Téglagyári vasutak linken (Más kisvasutak képei) már megtekinthető néhány oldal a kuli dízelmotorjának (MIB) utasításából...
2005.11.13.
Lezárásra került a kisvasúti mozdonyokról szóló szavazás. A hivatalos győztes az Mk48-as mozdony, de mivel majdnem egy hónapig a vagonkuli (motoros vontató) vezetett, és csalás valószínűsíthető, ezért a nem hivatalos győztes a kuli.
Felkerült az új szavazás is a kisvasutak visszaépítéséről.
2005.11.13.
Tegnap megvettem a piros festéket az U223 0075-1001 -es pályaszámú kocsi eredeti 29 -es pályaszámának a visszafestéséhez. Vettem fehéret is az új pályaszámhoz. Egy apróbb javítást eszközöltem az AKGV pályaszámrendszerben, ami, bár benne volt az eredeti változatban, az internetre ezidáig nem kertült fel.
2005.11.05.
Tegnap is folytattam a kocsi festését, már csak az egyik oldalon kell lefesteni a váz belső oldalát, valamint a leszerelt ütközőt kell lefesteni. Lefestettem a vágány vége jelzőt is.
2005.11.03.
Már este sikerült új képeket feltölteni.
2005.11.03.
Tegnap folytatódott a billenőcsille festése, már csak a váz alja, és belső része van hátra, azután vissza fog kerülni az eredeti 29-es pályaszám is a kocsira, pirossal. Ezen kívül kijavítottam néhány hibát a kocsiszín deszkáinak a festésén. Képek készültek, de felkerülésük csak ma éjszaka várható.
2005.10.30.
Ma végre elkezdtem lefesteni a fűtőház deszkázatát, és sikerült is befejezni. Eredeti fekete szinet kapott. Szintén eredeti feketére lett lefestve az U2230075-1001 pályaszámú billenőcsille alváza, bár nem lett befejezve. Képek sajnos nem készültek, de várhatók.
2005.10.27.
Holnap valószínűleg lefestésre kerülnek a kocsiszín széldeszkái. Ezen kívül idei terv még a nagy csille ütköző-vonó készülékének a megjavítása, fa részek pótlása, és az egész visszaszerelése. Ezen kívül idén szeretném elkezdeni az új vonal építését, de valószínűleg csak egy néhány méteres szakasz fog ebből elkészülni.
2005.10.22.
Felkerült négy kép. Ezek még 10-én készültek.
2005.10.20.
Felkerült a linkek közé a http://hajtany.znet.hu oldal ,,Hajtányok, és kisvasúti filmek" címmel.
2005.10.16.
Tegnap befejeződött a váltó és a vonal összekötése. Áthaladt az első vonat, ma pedig befejeződtek az utómunkálatok is.
2005.10.12.
Időközben megjavították a sarokcsiszolót, valamint a 8-án felszámolt mellékvonalat is részben visszaépítettem. Ennek visszaépítése nem lesz teljes, mivel a helyén fog vezetni az új vonal. A kiszedett sínek még nem kerültek a helyükre, mert nem lettek méretre vágva.
2005.10.08.
Tegnap behelyezésre került a váltó, de a vonalon még mindig vágányzár van érvényben a 2. sz fordítókoeongtól a vonal végéig, ennek oka, hogy az eltávolított sínmező hosszabb volt, mint a helyére behelyezett váltó (kb.:3,5m-el). Ha megtörténik a sínek méretre vágása és elhelyezése, akkor a vágányzár feloldható. Várhatóan ma is folytatom a munkálatokat, de mivel a sínvágásra alkalmas sarokcsiszoló éppen javításon van, nem tudom az egyenes szakaszt renbetenni, inkább kitérő irányba építkezek tovább. A fűtőházzal szembeni mellékvonalat részben felbontottam, mivel abban voltak megfelelő sínek a váltó, és a meglévő pálya összekötéséhez.
Friss képek a képtárban!
2005.10.04.
Új szavazás került fel, a lezárt szavazás kérdésére 20 válasz érkezett. Ezek szerint a látogatók többségének (11) tetszik az oldal, sőt ketten úgy gondolják, hogy a legjobb. Hárman voltak akiket nem érdekelt a téma, és csak egy látogató találta kifejezetten rossznak.
2005.10.02.
Felkerült az összes mesztegnyői kép, néhány kemenceivel együtt.
2005.09.30.
Felkerült a teljes AKGV pályaszámrendszer.
2005.09.29.
Felkerült az AKGV pályaszámrendszerből a teherkocsik pályaszámozására vonatkozó adatokkal.
2005.09.29.
Megújítottam a járműlistát! Új pályaszámok kerültek fel, amelyek mostantól az AKGV hivatalos pályaszámrendszere alapján készülnek. :)
2005.09.28.
Feltöltöttem mesztegnyői képeket, az ,,Erdei vasutak"-ra átnevezett korábban ,,Gemenc & Kaszó képei"-nek nevezett képtárba. A feltöltés folytatódni fog, valamint a jövőben kemencei képek is fel fognak kerülni.
2005.09.26.
A tegnapi nap folyamán elkezdődött a vasúti pálya teljes átépítése. A 2-es fordítókorongtól a végpont felé számolva a második (vasaljas) sínmező eltávolításra került, a helyére a mezőtúri váltót kívánom beépíteni. Ezzel pedig megkezdődik a vasútépítés a kert eleje felé. Sajnos képeket nem készítettem.
2005.09.24.
Már több, mint 1000 látogatója volt a honlapnak az eltelt hét hónap alatt! Köszönöm mindenkinek, és remélem, hogy az oldal elnyerte tetszésüket.
2005.09.17
Felkerültek a mezőtúri képek, és egy fórum modul.
2005.09.04.
Mára eltűnt a belvíz, és dolgozni is tudtam. Két talpfát sikerült kiemelni, így azokat következőleg már nem öntheti el a víz.
2005.09.03.
Nagy változások történtek augusztus hónapban a kivasút életében. A mezőtúri Tessedik Sámuel Főiskola tangazdaságából sikerült elhozni kb. 40 vfm 9kg/fm-es sínt, egy jobbos váltót, valamint 31db vasbetonaljat, sínszegeket. Érdekesség, hogy ott a kemencei 2. vágányhoz hasonlóan a vasbetonaljak fa betétjébe sínszeget vertek síncsavaros rögzítés helyett. A szállítás utánfutóval történt. Ha időm engedi teszek fel képeket.
Sajnos a nagy esőzések hatására újra víz alá került a vasút egy része, de a helyzet folyamatosan javul.
2005.08.02.
A billenőcsillén korábban kilötyögősödött a központi ütköző, a csavarok alátétfájának elkorhadása miatt. Ma az ütközőt tartó két csavar levágásra került, az ütköző az alátétfa pótlása után visszaszerelésre kerül.
2005.08.02.
A Felsőpetényi Bányavasút képei közé felkerült egy új képsorozat. (Köszönet Izsáki Gergelynek és a c50.tar.hu-nak)
2005.08.02.
Felkerült az "Egy C50-es mozdony felújítása" című oldal linkje. Nézzétek meg!
2005.07.31.
Felkerültek a Kaszói ÁEV képei, a "Más kisvasutak képei" menüpontból elérhetők, valamint létrejött egy szavazómodul!
2005.07.31.
Tegnap előtt a tolókaron kívül befejeződött az "Udvari kocsi" fém részeinek teljes festése és egy újabb talpfa került kiemelésre. A kocsi alvázának színe az eddigi sötétzöldtől eltérően fekete festést kapott.
2005.07.22.
Az elmúlt három hétben a vasúti pálya utolsó 12 métere kiemelésen esett át a korábbi belvizes évek miatt. A kiemelés mértéke 8 centiméter, és várhatóan egészen a 2-es számú fordítókorongig fog tartani. Ezen kívül befejezéshez közeledik az "Udvari Kocsi" acélvázának újrafestése is.
Képek várhatóak a jövőhét körül.
2005.05.04.
Az elmúlt hetek esőzései során a belvíz megint megjelent és immár több helyen a sinkorona felé emelkedett, illetve betört a kocsiszínbe.
2005.04.24.
Feltöltöttem három új képet a vágány vége jelzőről.
2005.04.05.
Befejeztem a fordítókorongról szóló képsor feltöltését.
2005.04.04.
Töltöttem fel három új képet, ha időm engedi folytatom ennek a képsornak a feltöltését.
2005.04.02.
A víz gyakorlatilag eltűnt az AKGV területéről. Letölthetővé tettem a Nyíregyházi Kisvasút felújításáról készült tanulmányt pdf formátumban.
2005.03.30.
Töltöttem fel három új képet.
2005.03.29.
A tegnapi esőzések miatt megint feljött a belvíz, bár a korábbinál kissebb mértékben.
2005.03.25.
Befejeztem a Békési Téglagyárban készült képek feltöltését.
2005.03.25.
Beszéltünk az erdészekkel. Egyelőre nem tudok biztosat írni.
2005.03.25.
Tegnap voltunk kint a rönkös kocsiknál és megkérdeztük a közeli tanya tulajdonosát, aki azt mondta, hogy azok még mindig az erdőgazdaság tulajdonát képezik.
2005.03.24.
Töltöttem fel még néhány képet a Békési Téglagyárról.
2005.03.22.
Tegnap voltam a Békési Téglagyárban, majd teszek fel képeket.
2005.03.20.
Befejeztem a Felsőpetényi Bányavasút képeinek a feltöltését.
2005.03.20.
Már ma sikerült képeket feltenni a víz visszavonulásáról.
2005.03.20
A víz visszavonult. Már csak a kocsiszíntől visszafele található egy kevés. Majd képek is várhatók, talán holnapra...
2005.03.19.
Ma folytattam a képek feltöltését a felsőpetényi képtárba.
2005.03.17.
Feltöltöttem a Felsőpetényi Bányavasút képeinek egy részét. Baloldalt a "Más kisvasutak képei" c. modulban található. További képek feltöltése hamarosan...
2005.03.15.
Befejeztem a képek feltöltését. Ma előreszállítottam egy GANZ kerékpárt ami a CsKV (Csikóséri Közúti Vasút) tulajdonába fog átkerülni.
2005.03.15.
Ma a forradalom ünnepe van, de sajnos a vasút ezt az ünnepet vízben tölti. Újabb képek a képtárban.
2005.03.14.
Helynövelés miatt "Más kisvasutak képei" átkerültek más alhonlapokra, így azok a "Más kisvasutak képei" c. linktárból látogathatók.
2005.03.14.
A tegnapi nap folyamán a havat eső olvasztotta el, így az AKGV területén belvíz jelentkezett. A mai nap folyamán kiástam az ideiglenes vízelvezető árkot, így a víz mennyisége csökkent, de nem tűnt el. Képek a képtárban.
2005.03.13.
Feltettem a rönköskocsik képeit és befejeztem a "Téli képek" c. képtár képeinek feltöltését. (A rönkös kocsikról szóló képtár címe megváltozott! Az új cím: . 2006.12.30. -a szerk.)
2005.03.12.
Sikerült megnézni a kocsikat. Az acélváz is egész jó állapotban van. A kocsik elhozatala szervezés alatt. Érdekesség, hogy a tengelyeken középen heggesztésnyomok látszódnak, tehát lehetséges, hogy azok nem 600mm nyomtávval készültek. A képtárba tettem fel képeket a téli AKGV-ről és holnapra fel fognak kerülni a rönköskocsik képei is.
2005.03.12.
Ma, ha minden igaz, sikerül megnézni a rönköskocsikat. Sajnos a még mindig el nem olvadt hó ezt gátolja.
2005.03.07.
Sikerült megtudni a kocsik pontos helyét és állapotát. A színük zöld, de az acélváz elhajlásai miatt valószínűleg csak a tengelyek használhatók. Ez esetben új főkeret készítése válik szükségessé.
2005.03.01.
Valószínűleg sikerül megszerezni a vasút számára két rönköskocsit, legalábbis azok alkatrészeinek egy részét. Bővebbet a hét végére tudok írni.
2005.02.26
Felkerült a 'Vendégkönyv' modul, most már megirhatja mindenki a véleményét a honlapról.
2005.02.21.
Hát, beköszöntött a 2005-ös esztendő. Hó ís esett a vasútra. A korábbi évekkel szemben idén nem volt időm letakarítani a pályáról, majd tavasszal indul az üzem. |