2007.12.18.
Békéscsabán is leesett a hó, így a vasutat is hó borítja. A hidegben nehéz lenne betolni a mozdonyt, a dízel üzem és a surlódás lecsökkenése miatt, ezért a téli hónapokban valószínűleg állni fog a vasút. Ha lesznek új események, frissülni fog a honlap. Addig is kellemes ünnepeket kívánok minden kedves látogatónak!
2007.11.04.
Tegnap előtt felkerült a fűtőházra 4 új kúpcserép, mivel a korábbiak közül több elrepedt, és az egyikből ki is tört egy jókora darab. A munka úgy tűnik jól sikerült, ezzel az épület felkészülten vághat neki a télnek.
2007.10.25.
A kuliról egy korábbi napon le lett szerelve a hűtővíz beöntő nyílás, ami sajnos törött. A jövőben cseréje lesz szükséges.
Már régebben felkerült a YouTube-ra ez a videó, de most ide is belinkelem. A kuliról készült, közvetlenül az előtt, hogy elhoztuk Békésről. Elhozatal előtt kipróbáltuk. http://www.youtube.com/watch?v=ZmzVRz95WX8
2007.09.30.
22-én újból beindítottuk a kulit, és kb. fél órán át jártunk vele a vonalon. A balos válto utáni emelkedőben képes volt felhúzni a két rakott billenő csillét, és két polcos kocsit. Ez bizonyítja, hogy a viszonylag nagy emelkedő sem jelent problémát a mozdony számára.
Ezután a hónap végén megkezdődött a víztartályban a vízkő eltávolítása. Ehhez foszforsav tartalmú rozsdaoldót használtunk. A művelet 28-án fejeződött be. A tartályt többször át kellett mosni tiszta és ultrás vízzel, hogy az ottmaradt foszforsavat semlegesítsük. Úgy tűnik a munka jól sikerült, a vízkő eltűnt a henger környékéről, és feljebb is sokat vékonyodott.
2007.09.02.
A nyár végén Erky-Nagy Dániel (Tatumadár) barátomnál voltam. Közösen újból bejártuk a hálózatát.
A héten a vasútra került egy darab bőrharang (remélhetőleg sikerül még kettőt megvásárolni) és több apróbb alkatrész.
2007.08.18.
A mai napon is be lett indítva a kuli, ez volt eddig a 7. üzemnap. Képek nem készültek, de hamarosan felkerül néhány különleges éjszakai kép a vasút júliusáról.
2007.07.17.
Idő hiányában régóta írtam híreket a vasútról. Az előző bejegyzés után folytatódott a 2-es számú polcos kocsi felújítása a rozsdaréteg eltávolításával, majd a kocsi alapozásával, festésével.
Július 5. és 16. között 10 egész napot tartózkodott Békéscsabán Erky-Nagy Dániel (Tatumadár). Ez alatt az idő alatt sokrétű munka folyt a vasúton. Dani segítségével a következő munkákat végeztük el:
- Az íves pályaszakasz külső sínszálainak, és a váltóknak a kenése
- A balos váltó csúcssínjének javítása. (Mivel nem zárt jól, több siklást is okozott)
- A korábban beépített jobbos váltó javítása
- A korábban beépített (előre kiágazó) mezőtúri váltó (és két kisebb vágánymező) kiszerelése, és helyére egy hátrafelé kiágazó szentesi jobbos váltó (és egy vágánymező) beépítése.
- A kuli sebességváltó-rudazatának és egyéb fém részeinek kenése
- A fűtőház belső falára vágány vége jelző felfestése
- A fűtőház homlokzatára AKGV felírat felfestése
- A mozdony vezetőállására ,,Szemed a pályán legyen!" figyelmeztető felírat felfestése
- Az 1-es számú billenőcsillére az eredeti 29-es pályaszám felfestése
- A korábban visszabontott fűtőházzal szemközti csonka vágány visszaépítésének megkezdése
A mozdony három alkalommal üzemelt.
Ezen kívül a vasútra érkezett több sínszeg és más apróság, valamint a közeli MÉH -telepről egy váltó ellensúly is. (Korábban egy mezőgazdasági gép része volt)
Köszönet a munkákban való részvételért, és több munka önálló elvégzéséért Erky-Nagy Dánielnek!
2007.06.22.
Felkerült 4 kép a kuli indításáról.
2007.06.20.
Ma folytatódott és befejeződött a kuli nyomtávolságának 600mm-eresre állítása. Mindez Nagy Ferenc segítségével történt, aki helyükön is javította ezeket a járműveket. Ki lett cserélve a hátsó tengely, és fel lettek rá szerelve a kerekek. A bőrharangok sajnos el vannak szakadva alul. Azokat egyenlőre -amíg nem sikerül újra szert tenni- megfordítva szereltük vissza. Néhány, a tengelyre való távolságtartó cső ,,átszabása" után légtelenítettünk, és megkíséreltük beindítani a motort. Elsőre nem sikerült beindítani, ahogy másodjára sem. Harmadjára már beindult a motor, de néhány másodperc múlva megállt. Újabb légtelenítés következett, miután sikerült a motort beindítani, és körülbelül fél órán át járatni. Ez alatt többször bejárta a kertet, egy üres és egy rakott csillét fel is húzott az emelkedőn. Sajnos azonban a töltésszabályzó (gázkar) beállítása közben véletlenül leállt. Addigra a szerelő elment, ketten maradtunk a kertben, és nem sikerült újból beindítani.
Ennek ellenére fontos előrelépés ez, hiszen bebizonyosodott, hogy a kuli üzemképes, siklás nélkül tud közlekedni a kertben. Az üzembe állítása, és a biztonságos, egyszerű indítás megoldása azonban még a jöbő feladata.
Kevés kép készült, de azok hamarosan a képtárban lesznek láthatók.
2007.06.04.
Tegnap előtt hátul kibillentettük a régebbi, 1-es sorszámú csillét. A teknő tisztítása után ismét meg lett rakva, ezúttal a fűtőház mellett található sóderrel. A korábban félig kibillentett másik csille is ismét púposra van rakva földdel. (Egy földdel rakott csille tömege -önsúlyt is beleszámolva- kb. 1 tonna) A nagy súly alatt megint szépen fényesedett a sín. Egy keskeny csíkban a korábban fémtiszta, szürke sínkoronán megjelent egy ezüstszínű csík.
2007.05.27.
Kerültek fel (sajnos még mindig rossz minőségű) képek a képtárba a mai napról.
2007.05.27.
Mára megpakoltuk mind a két csillét földdel. Ehhez az új csillén kisebb javítást kellett végezni. A teknő oldaltartását végző acéltartókhoz több helyen laposvas volt hegesztve. A kocsi egyik végén csak egy tartó kapott ilyen laposvasat, míg a másik oldalon mindkettő. Ezért a teknőt nem lehetett, csak ferdén a kocsira helyezni. Két, egymással ellentétes oldalon a laposvas célja ismeretlen volt, az egyik viszont a teknő rögzítő szerkezete miatt beváott szögvas megerősítését szolgálta. A két fölösleges laposvasat eltávolítottuk, az erősítésként funkcionálót pedig el kellett vékonyítani. Így a teknő a helyére került, rendeltetés szerűen használható. Sajnos a teknő rossz állapota miatt megrakás előtt pozdorja lemez darabokat kellett belehelyezni, hogy a föld ne hulljon ki.
2007.05.26.
Felkerült néhány mobiltelefonnal készült kép a képtárba. (Minőségükért elnézést kérek!)
2007.05.26.
Az új billenőcsille története a következő: Magát az alvázat és a kerekeket, tehát a kocsi alsó részét Békéscsabán használták, a téglagyárban. Innen került Dévaványára Bőkény Attilához, majd a mai napon vissza Békéscsabára az AKGV-hez. A rajta található csilleteknő pedig egy dévaványai csilléről származik ami (szintén mától) a -on található.
2007.05.26.
Az új vasbetonaljak hátul máglyába lettek rakva. A korábban elkezdett, és félig berakott billenőcsille berakása megtörtént, púposra van rakva a hidrofor-aknából kikerülő földdel.
A kocsi és a vasbetonaljak Dévaványáról érkeztek. Egy ottani vasútbarát (Bőkény Attila) árusította el gyűjteményének egy részét. Az eladott anyagokból Felek Ferenchez, a Gyulai Múzeumvasútra is került két kocsi, egy pár váltó, és számos vasbetonalj. Erről bővebben a közt olvashat.
Szintén Gyulára került egy GANZ kerékpár (nem bicikli, hanem két vasúti kerék tengellyel). Ez a kerékpár korábban a békéscsabai MÉH telepről került az AKGV-re, de soha nem vettük használatba. A rengeteg segítségért cserébe, amit a vasutunk Felek Ferenctől kapott, megkapta ezt a kerékpárt. Ő tudja használni, biztos, hogy jó gazdája lesz.
2007.05.26.
Lepakolásra került 16 db. vasbetonalj, és a csille is. A csille kocsiszáma U223 0075-1002 lett. Sajnos a teknője igen rossz állapotban van, és a kocsira hegesztett laposvas miatt tökéletesen rá sem helyezhető, a felfüggesztésnél szorul az egyik oldalt. A csillealváz állapota azonban jónak mondható. A kerekek ugyan nem teljesen egyformák, de az átmérőjük igen. Mivel mind a két fajta küllős-lyukas (hasonló a csonka kocsi kerekeihez), a különbség egyáltalán nem feltűnő, és bátran mondhatjuk, hogy az AKGV egy újabb szép kocsit tudhat magáénak. A jövőben a teknőt valószínűleg ki kell cserélni, vagy fel kell újítani.
A vasbetonaljak nem azonos típusúak az AKGV-n eddig beépítettekkel. Ezek nagy méretű, 60 kg tömegű, de 600 mm nyomtávolságú vasúthoz készült aljak. A jövőben átépítendő szakaszhoz, nagyobb tömegű sínekkel jól beépíthetők.
Érdekesség, hogy az egyik vasbetonaljon rajta volt még két alátétlemez és két db. síncsavar is.
Képek filmes fényképezőgéppel és mobiltelefonnal készültek. Ez utóbbi (sajnos nem túl jó minőségű) képek hamarosan felkerülnek a képtárba.
2007.05.23.
20-án elkezdődött a hidrofor-akna kiásása, ami a telken lévő ház vízellátását fogja biztosítani. A leendő gödör helyén lévő gyepet gyeptégla formájában a kert hátuljába szállítottuk az 1-es számú polcos kocsival. Érdekesség, hogy ezeket a téglagyárban szárítás előtt álló tégla szállítására használták, most pedig gyeptéglát szállítottunk vele.
Várhatóan szombaton, azaz 26-án egy újabb önürítős csille érkezik a vasútra. 0,75 m3 űrtartalommal. Pályaszáma várhatóan U223 0075-1002 lesz.
2007.05.16.
Ma a vasút jelentős része gyommentesítő permetezést kapott.
A 2-es számú polcos kocsi felújítását egy darabig nem tudom folytatni. A kerti ház vízellátásához hidrofor-akna épül. Az ehhez szükséges cement a kocsin kapott helyet. Az elmúlt napokban több, mint 1 tonna forgalom volt. Lábazatelemeket, és cementet szállítottunk az akna építéséhez, és betontömböket, létrát, egyéb faanyagokat a kert elejére elszállítás céljából.
2007.05.14.
11-én megérkeztek a kuli kerekeihez a perselyek. A kerék sikeresen fel is lett próbálva az első tengelyre. A mozdony üzembe állításához már csak a kerekek rögzítéséhez szükséges ékekre és bőrharangra van szükség.
Az előbbire azért, mert sajnos a korábban beszerzettek nem megfelelő méretűek, a kúpos tengelyhez való, átalakított 3 db. kerékhez azokat nem lehet alkalmazni.
Az utóbbi a hátsó (gömbcsuklós) tengelyhez kell. Ez engedi mozogni függőleges irányban a tengelyt, a hajtóműolaj elfolyása nélkül.
12-én a billenő csille teknője belülről RO-55 rozsdaoldó, és passziváló szerrel lett kezelve. Festve nem lesz, de az RO-55 megakadályozza a további rozsdásodást
A mai napon egy hosszfapad készült el, ami a polcos kocsikra szerelhető. Nincs állandó rögzítése, úgy viselkedik, mint egy polc, de kevesebb deszkából áll, hogy az utasok lábának maradjon hely.
Képek technikai okokból nem készültek.
2007.04.15.
6-án a kuli hátsó kerekei meg lettek esztergálva. Nem a futófelület, hanem a korábbi kúpos kerékhez hasonlóan a kerék furatából lett kiesztergálva a kúposság, a jövőben perselyezve lesz.
Ezen kívül elkezdődött a másik polcos kocsi (X323 0308-1001) felújítása. Eddig a részleges rozsdátlanítása történt meg.
Képek technikai okokból nem készültek.
2007.04.04.
A múlt hétvégén RO-55-el lettek kezelve a felújított polcos kocsi polctartói, amik a polcok felhelyezésekor jelentkező kopás miatt festést nem kapnak. Az RO-55 lemarja a még meglévő oxidréteget, és passziválja a fémet, így az remélhetőleg a jövőben nem fog berozsdásodni.
Másodikán megkíséreltük a kuliból a hajtóműolaj leengedését. Ez egyelőre nem sikerült. Ezen kívül felszerelésre került a billenő csille (U223 0075-1001) korábban a kocsi felújítása miatt leszerelt ütközője. Az ütközőt még 2005-ben szereltem le, mivel a felfogatásnál használt 3 cm vastag alátétfa elkorhadt, és ezért az ütköző lötyögött. A felfogató csavarokat még az évben megvásároltam, de a felszerelésre és az alátétfa pótlására csak idén került sor.
2007.03.27.
22-én a békési téglagyárból a vasútra került egy vörös vasúti jelzőzászló.
Az elmúlt napokban a kuli kerekeinek olajsártól, és agyagtól való tisztítása történt meg. Ezen kívül számos apró munkálat volt még a vasúton. Meghúzásra kerültek az új vonal hevedercsavarai, kitisztításra került az 1-es fordító kis beálló csonkájának vágánya a növényi anyagoktól, és a sínek közé került földtől. Tisztításra került a fűtőházzal szembeni, 2-es fordítóból kiinduló csonka is. Az új vonal mellett talajegyengetési munkálatok folytak, a föld a vasaljas szakaszra lett áthordva. Ennek az az oka, hogy a vonal építésekor a lerakott vasaljas szakaszon több vasalj alátámasztása nem lett megfelelően biztosítva.
2007.03.18.
A tegnapi napon megtörtént a balos váltó zsírozása, tisztítása.
Ma Bőkény Attila segítségével sikerült csapágylehúzóval eltávolítani a két hátsó kereket. Sajnos a csapágylehúzó nem érte el a nyomkarimát, sem a keréken lévő lyukakat. Ezért a lyukakon láncot fűztünk át, és a csapágylehúzót ebbe a láncba beleakasztva használjuk. Két láncszakadást leszámítva könnyen megoldódott a probléma. Sajnos azonban a tengely kúpos kivitelű volt, ahogyan a rajta található kerekek is. A tengely azonban 500 mm-es nyomtávolsághoz volt gyártva, ezért ahhoz, hogy a nyomtáv átállítása megtörténjen tengelycserét kell végrehajtani. Kúpos kivitelű, 600 mm-es nyomtávolsághoz való tengelyünk viszont nincs, ezért a kerekekből a korábbi, Békésről hozott kerékhez hasonlóan a kúpos lyukat egyenesre kell kiesztergáltatni. Ezután kaphatnak perselyt.
Képek hamarosan!
G Y Á S Z J E L E N T É S
Sajnálattal tudatom, hogy 77 éves korában elhunyt Pópa Mihály, kőműves, a PATEX dolgozója, és az Alföldi Kerti Gazdasági Vasút fűtőházának (kocsiszínének) építője, kőművese és ácsa. A temetése Békéscsabán 2007.03.19-én 13 órakor a Szarvasi úti katolikus temetőben lesz.
Nyugodjon Békében!
2007.03.16.
Felkerültek a mai képek a képtárba.
2007.03.16.
A mai napon gyakorlatilag befejeződött az egyik polcos kocsi (X323 0308-1001) festése. A pályaszámokat kell még felfesteni, valamint a kerekek száradás után lehet, hogy kapnak még egy festékréteget.
Képek hamarosan...
2007.03.16.
Tegnap előtt megkíséreltem egy második szürke festékréteggel folytatni a polcos kocsi festését, azonban kiderült, hogy az előző az eltelt 48 óra alatt sem száradt meg. Behelyezésre került a biztonsági határjelző az új vonal kiágázási váltójához, és a környéken kisebb földegyengetés történt
2007.03.12.
A polcos kocsi ma megkapta az eredeti szürke festését. Az elkövetkezendő napokban még egy réteg szürke festéket kap, a kerekek pedig fekete színűek lesznek. Ezzel befelyeződik a felújítása.
Képek kerültek fel a kocsiról a képtárba.
2007.03.10.
Kerültek fel képek az ékekről, és a kocsi festéséről.
2007.03.09.
A tegnapi napon folytatódott a polcos kocsi (X323 0308-1001) ősszel megkezdett felújítása. Alapozó festést kapott a kocsi váza, az alsó felületeket kivéve.
A mai napon is folytatódott a festés. A kocsit a pálya mellé borítva le lett festve a főkeret alsó része, majd a kerekek is, ezzel elkészült a kocsi alapozása. A jármű végleges színe szürke-fekete lesz.
A felújításról képek fognak felkerülni.
2007.02.03.
Lezárásra került a szavazás. A szavazók döntő többsége szerint minden eszközzel küzdeni kell a Nyírvidék Kisvasút megszűnése ellen.
2007.02.02.
Befejeződött a 22-ei képek feltöltése másik két galériával együtt. Megtekinthetők a Képtárban.
2007.01.31.
Sajnos a hátsó kerekeket több próbálkozás után, melegítéssel sem sikerült leszerelni. Ezért szakembert kellett hívni, aki korábban a téglagyárban ezeket a járműveket javította. Az ő segítségével lesznek leszerelve a hátsó kerekek, és a hátsó tengely is ki lesz cserélve. A kereket várhatóan ékkel együtt egy óriás csapágylehúzóval fogja a tengelyről lehúzni.
Az elmúlt napokban azért folytak kisebb munkálatok a mozdonnyal. Sikerült legyártatni 4 db. 5 cm hosszú távolságtartót a tengelyekhez. A tengelyek ugyanis úgy vannak kialakítva, hogy a 500-600 és 760 mm-es nyomtávolsághoz is alkalmazható legyen a mozdony. Az átállításnál ki kell húzni a kerék, és a tengely közül az éket (reteszt), és ezután a távolságtartó a kerék mögé helyezhető, majd az ék beütése és a külső távolságtartó felszerelése után a mozdony szélesebb nyomtávolságon is közlekedhet. Azért volt szükség 5 cm-es távolságtartókra, mert az eredetiek még a téglagyárban elvesztek, illetve több, rövidebb csőre vágták azokat. Mivel a tengely mindkét végére kerül ilyen távolságtartó, megtörténik a 10 cm-es, vagyis 100 mm-es nyomtáv növelés 500-ról 600 mm-re. Sajnos először nem sikerült a helyes belső átmérőt eltalálni, de végül rendben megérkeztek a távolságtartók, ez a kérdés megoldódott.
Már a téglagyárban feltűnt, hogy a jobb első kerék más, mint a többi. Nem ,,küllős", és keskenyebb a kerék talpszélessége. Ezért felhívtuk a téglagyárat, ahonnan adtak is egy kallódó kereket, erről azonban kiderült, hogy a belső átmérője nagyobb, mint a többi keréké, ezért lötyög a tengelyen. Vagy a korábbi, a többitől eltérő típusú kerék lesz továbbra is alkalmazva, vagy perselyezni kell a kereket.
A mai napon szét lett szedve a kis fordítókorong (2-es számú), de csak a vizsgálata történt meg.
Képek kerülnek fel az elmúlt időszakról a Képtárba.
2007.01.21.
Az elmúlt napokban folytak a próbálkozások a két hátsó kerék leszerelésével -sikertelenül. Ezen kívül tegnap egy felületes takarítást kapott a motor, és a hajtómű, gyakorlatilag az egész mozdony. A korábbi hírekkel ellentétben kiderült, hogy benne van a fékszerkezet, és kis utánállítás után működtethető is. A hátsó kerekek leszerelése után azonban a hátsó tengelyt ki kell cserélni. Ennek az az oka, hogy a tengely végébe korábban beleesztergáltak, ezért az a tengely csak 500 mm-es nyomtávolsághoz alkalmazható. Szerencsére még a nyáron kaptunk egy pár gyári új póttengelyt Békésről, így a cseréhez minden anyag meg van. Nehezíti azonban a helyzetet, hogy a hátsó tengely gömbcsuklós, és, hogy az olajteknőből a hajtóműolajat le kell engedni.
A kerekek levételét rövidesen melegítéssel is megpróbáljuk, ha nem megy, segítséghez kell folyamodnunk.
2007.01.17.
Ma folytatódott a nyomtáv átállítás, immár az első tengely egyik végén sincs kerék. A hátsó tengely kerekeinek leszerelése azonban már nem megy ilyen könnyen. A kerek a mozdony tengelyén ékelve ülnek, az oldalsó távtartást pedig csövek végzik. Sajnos a tengelyeken található négy ék közül hármat már korábban hegesztéssel javítottak. A javítás nem sikerült túl jól, így a hátsó tengelyen található mindkét ék eltört. Mivel így az ékek feje tört le, bonyolulttá vált a kihúzásuk. Békésen a kerék távtartó csöveit 500 mm-hez igazították, elvágták azokat, illetve a gyári mérettől eltérő csöveket használtak, ezért várhatóan szükség lesz 4 db. 100 mm külső átmérőjű, 10 mm anyagvastagságú, 50 mm hosszú csődarabra. A nap hátralevő felében a mozdony olajsártól való részleges tisztítása történt meg.
A képtárba felkerül egy kép a burkolat nélküli mozdonyról.
2007.01.16.
A mai napon egy darab dízelmozdony, hivatalos nevén motoros vontató érkezett a vasútra. Ez, vagyis a motoros vontatásra való átállás hatalmas fordulatot jelent a vasút életében. Megjelenik a gépi vontatás, a vasút immár felnőtt korba lépett.
Valószínűleg meglepetés ez az olvasó számára, azonban hosszas előkészítő munka eredménye. Már majdnem egy éve foglalkozunk a vontató megvételével, amikor is kiderült, hogy a békési téglagyár üzeme leállt. Még a 2006-os évben több alkatrész érkezett Békésről, majd december 30-án eljutottunk odáig, hogy a gyár udvarán sikerült beindítani a mozdonyt, véglegesen megállapodtunk az árról. Az elhozatal időpontjáról akkor még csak annyit lehetett tudni, hogy január eleje. A január elejéből január közepe lett, és ma reggel telefonáltak a téglagyárból, hogy hozzák a kulinak becézett járművet. Először a környék pénzautomatája döntött úgy, hogy nem működik, majd az eredetileg 9:15-re igért fuvar egyre többet késett. Felhívtuk a békési telepvezetőt, kiderült, hogy az IFA típusú teherautó kerekeit nem tudták felfújtatni, ezért valószínűleg rakománnyal együtt gumiszervízbe került. Több, mint két órás késéssel, 11:30-kor azonban megérkezett a teherautó, platóján az AKGV mozdonyával. Az önrakodó IFA csak nehezen tudott a szűk kertben rakodni, több próbálkozás után egy deszkákra helyezett sínekből álló pályát készítettünk. A vágányon talpfákból kialakított bakra érkezett a kuli. Bakokra azért volt szükség, mert a békési kisvasút nyomtávolsága 500 mm-es, az AKGV viszont 600-as, ezért használatba vétel előtt szükség lesz a nyomtáv átállítására. Ez a délután folyamán meg is kezdődött az egyik kerék leszerelésével, és a másik kerék leszerelésének előkészítésével. A mozdony jelenleg a kertben áll, nyomtáv átállításra, és beüzemelésre várva.
Képek kerülnek fel az itteni képtárba, valamint a korábban Békésen készült képek közül megtekinthető lesz néhány a nevű alhonlapon.
A típus főbb adatai:
- Hajtott tengelyek száma: 2
- Nyomtáv /állítható/: 500 - 600 és 760 mm
- Járókerék átmérő: 350 mm
- A gép hossza: 2000 mm
- A gép szélessége: 950 mm
- A gép magassága: 1270 mm
- A gép tömege 1500 kg
- Motor: 1 hengeres MIB DIESEL
- Vonóerő: 250 kg
Meghajtómotor a Prés és Kovácsoltárugyár, Budapest, által gyártott MIB-DIESEL jelű, négyütemű, egyhengeres, közvetlen befecskendezésű, dugattyúkamrás, fekvő elrendezésű Diesel-motor párologtató hűtéssel.
A motor főbb adatai:
- Hengerek száma: 1
- Hengerfurat átmérő: 115 mm
- Lökethossz: 140 mm
- Lökettérfogat: 1460 ccm
- Kompresszióviszony: 1:14
- Fordulatszám: 890 f/perc
- Teljesítmény: 8 LE
- Maximális nyomaték: 7,3 mkg
- Normális, tényleges teljesítményhez tartozó nyomaték: 7,1 mkg
- Hűtése: párologtatós vízhűtéssel
2007.01.01.
Mindenkinek boldog Új Évet kívánok! |