2006.12.30.
Felkerült két téli kép tegnapról.
2006.12.18.
Új, és megújult térképek kerültek fel, melyek már az AKGV jelenlegi állapotát is ábrázolják. Megtekinthetők a Térképtárban.
2006.11.09.
Ma hátra lettek szállítva a még szét nem vágott nagyvasúti talpfák, a néhány elöl maradt kicsivel együtt. Le lett festve véglegesen a biztonsági határjelző, beépítésre készen van. Ezen kívül el lettek rendezve a sínek, már sehol nincsenek sínszálak a vágánytengelyben, és folytatódott a polcos kocsi rozsdátlanítása.
2006.11.04.
Felkerült egy új szavazás a Nyírvidéki Kisvasútról.
2006.11.28.
A tegnapi napon a betonaljas szakaszon alá lettek verve az aljak, és az X323 0308-1001-es polcos kocsi kb. 80-90%-ban rozsdátlanítva lett drótkornggal. Hamarosan alapozó festést kap.
2006.11.26.
A mai napon ki lett fúrva, és impregnálva lett a jövőben a biztonsági határjelzőt rögzítő fa tuskó, valamint a 25 cm hosszú síndarab fémtisztára le lett drótkefézve. A drótkefézés után az 5kg/fm tömegű sín alapozó festést kapott.
Képek nem készültek.
2006.11.25.
Ma sikerült lefogatni a teljes öt méteres, vasbetonaljas vágánymezőt. A lefogatáshoz síncsavarok lettek felhasználva. Ki lett választva egy kb. 30cm hosszú 5kg/fm tömegű sín, valamint 3db kutyafejű sínszeg, amelyekből a biztonsági határjelző fog készülni.
Képek még ma.
2006.11.20.
Ma öt db. vasbetonalj lett behelyezve, amiket előtte Bitugéllel kezeltünk. A Bitugél kitölti az esetleges réseket a fa tipli, és a beton között, így meghosszabbítja a betonalj tiplijeinek élettartamát. A betonaljakra rá lettek helyezve a sínek, és megtörtént az AKGV életének első síncsavaros lefogatása.
Képek még ma a képtárban.
2006.11.19.
A honlap számlálója a mai napon elérte a 5000 látogatást. Köszönöm a honlap látogatóinak, hogy ennyiszer nézték meg ezt a lapot.
Ennek örömére felkerült két kép a mai napról a képtárba.
2006.11.19.
Ma egy újabb vasbetonalj lett betiplizve, és több síncsavar karcsúsítása történt meg. A fej, és a menet között ugyanis kiszélesedik a csavar, ezért nem használható a kicsi lyukméretű alátétlemezekkel. Ezen kívül fúrással telt a nap, hat lyukat sikerült kifúrni a sínvégekbe. A nap végén be lett helyezve egy vasbetonalj eljövendő felhasználási helyére.
Képek készültek, nemsokára felkerülnek.
2006.11.18.
Felkerültek a mai képek.
2006.11.18.
Ma vásároltunk egy új villamos fúrót, védőfelszerelést, egy drótkorongot sarokcsiszolóhoz, valamint 8db 30mm hosszú M12-es csavart, nagy méretű aláttel. Egy új kis méretű fúrószár is beszerzésre került, mely előfúró lesz a sínfúrásoknál.
A vasaljas vágánymező végei ki lettek fúrva, majd a korábban behelyezett vasaljra a sín rögzítve lett 4db 30mm hosszú M12-es csavarral, nagy alátétek felhasználásával. Ezen kívül a vasaljas mező véglegesen rögzítve lett a mellette lévő talpfás mezőhöz, négy lyukú laposhevederek segítségével. A mai napon újra lett tiplizve 5 db vasbetonalj, a korábban vásárolt, és eddig fáradt olajban ,,áztatott" fa tiplikkel.
Képek még ma a képtárban.
2006.11.01.
Új kép került a -ra.
2006.11.01.
Tegnap egy vasalj lett behelyezve a betonpatka mellé, hogy a vasaljas mező hiányzó alját pótolja. Csavarral lesznek a sínek ráfogatva. Megtörtént a behelyezése, és a kifúrása.
A mai napra az lett volna a terv, hogy a vasaljas mező sínvégeit kifúrjuk, és végleg beépítésre kerül. A sínvégek fúrásánál azonban a fúrógép tönkrement, ezért a munka nem lett tovább folytatva.
2006.10.31.
Tegnap kerültek át hírek az AKGV-Archív oldalra, az egy évnél régebbi híreket tettem át, és azok tartalma megjelent a vasúttörténetben.
Ezen kívül egy új link is felkerült az Egyéb linkek közé: . Ha szükségetek van lexikonra, nézzétek meg!
2006.10.29.
Tegnap, és ma kerültek fel keresőszavak, valamint néhány apróbb változtatás történt a honlapon.
Ma lezárásra került a szavazás, melyben arról szavazhattak a látogatók, hogy ,,Megmarad-e a Csömödéri ÁEV? Mi lesz a MÁV kapcsolat megszűnése után?"
Tizenkét szavazat érkezett. A legtöbben (4) optimisták, mert úgy gondolják, hogy megmarad a teherforgalaom a MÁV vonalon, a másodikok azok (3) lettek, akik arra szavaztak, hogy csak a turizmus számára fontos vonalak maradnak meg, két szavazó szerint pedig megépítik a kisvasutat Murakeresztúrig. Senki sem gondolja úgy, hogy a kisvasút megmarad, de visszafejlődik.
2006.10.28.
Megnyílt az oldal, ezután ott lesznek láthatóak a régi képek, hírek.
2006.10.28.
Ma kisebb szabályozási munkák lettek elvégezve, valamint a kocsiszín előtti bazaltkockás tér egy részének rendbetétele, a besűlyedt bazaltkockák kiemelése.
2006.10.26.
Felkerült néhány kép az elmúlt hétről.
23-án előre lettek szállítva az újratiplizésre váró vasbetonaljak, és át lett pakolva néhány sín a vágánytengelyből a tárolóhelyre.
2006.10.21.
Az elmúlt három nap történései:
- 2006.10.19. csütörtök: A vonal építése négy újabb talpfa beépítésével folytatódott, ezeknél már alig kellett ásni, hisz a vonal emelkedik, az előkert eltérő magassága miatt. Megtörtént a 17-én behelyezett, és egyik talpfánál leszegelt kb. 1m-es mező másik talpfára való lerögzítése is.
- 2006.10.20. péntek: Be lett helyezve a következő mezőhöz szükséges összes talpfa, vagyis az előző napi négy mellé még kettő. Ezen kívül ki lettek fúrva a behelyezendő sínek, melyek mégis a 17-én ,,kiselejtezett" 6,5 méteres sínek lettek. Ezek közül a hegesztett, és a hegesztésnél meghajlott sínt elvágtuk a hajlott részen. Az egyik sínszál behelyezése is megtörtént, bár lefogatva nem lett.
- 2006.10.21. szombat: A mai napon mind a két sínszál be lett helyezve, és le lett fogatva. A mező után következő vasaljas mező is oda lett kapcsolva, bár egyelőre ideiglenesen, mert a másik végét még fúrni kell, és az egészet ki kell szintezni. Elkezdődött a munkagödrök betemetése is, így már egyes helyeken végleges állapotában látható az új vonal.
2006.10.17.
Tegnap sikerült befejezni az ív elkészítését, már csak kisebb szabályozási munkák vannak hátra, valamint a munkagödrök betemetése. A külső sín behelyezése először rosszul sikerült, mert a kis sugarú ívben szélesebb nyomtáv lett alkalmazva, nem számolva azzal, hogy ezeknél a kocsiknál ez szükségtlen, mert a nyomkarima táv jóval kisebb, mint 600mm, hogy a téglagyári ívekben is elmenjenek. Az udvari kocsi ezért beeset a két sínszál közé, és bár a többi kocsi gond nélkül tudott közlekedni rajta, át kellett szegelni 10 milliméterrel keskenyebb nyomtávra. A nap végén levágásra került a régi, téglagyári illiesztés, mivel azoknak a kis síneknek a vágásával lett kiegyenlítve a sínvégek ív miatti eltolódása.
A mi napon ezeknek a fúrása, behelyezése történt meg, így 1 méterrel ma is nőtt a járható pályahossz. Elkezdtük egy 6,5 méteres sínszál előkészítését, de kiderült, hogy alkalmatlan a használatra, mivel a sínszál közepén lévő hegesztésnél megtört, és meg is hajlott a sín. Ezért egy 6 méteres mező lesz a következő napokban behelyezve.
A mai napon képek nem készültek, a tegnapiak hamarosan felkerülnek.
2006.10.15.
A tegnapi napon már valóban a leendő vasútvonal helyén folytak a munkák. Be lett fejezve a tükör kiásása. Nyolc darab talpfán el lett végezve a síncsavarok helyének bedugaszolása, ezután ezen talpfák behelyezése.
A mai napon levágásra került a 7-én a pályából kiszedett 8,65m hosszú sín vége, mivel az korábban ferdén volt vágva, hogy csatlakozzon a fordítóhoz, követve annak vonalát. A levágás után ki lettek fúrva a sínszál végei úgy, hogy minkét végén 4 lyukú hevedereket lehessen alkalmazni. A szükséges munkálatok elvégzése után a sínszál vége hevederrel rögzítve lett a váltóhoz, majd az első talpfához. Ezután kézzel bele lett hajlítva az ívbe, és 5 talpfán le lett fogatva.
Képek hamarosan.
2006.10.13.
Tegnap elkezdődtt a tükör kiásása az új pálya számára kb. 4 m hosszban, valamint a munkagödrök nagy részét sikerült betemetni.
A mai napon 10 nagy talpfa érkezett a vasútra.
Tegnap képek nem készültek, a mai napról hamarosan felkerül egy kép.
2006.10.10.
A földről felkerült egy jobbos váltó a csonka kocsira. Ezt még 7-én kellett lepakolni, mert alatta volt a balos. Ezután elkezdődtek az új vonal helyének kimérésével kapcsolatos munkálatok, valamint a beépített balos váltó néhány laza, vezetősíneket tartó csavarjának meghúzása. Előre, a munkahelyre lettek szállítva a szükséges anyagok, például talpfák.
Felkerültek az elmúlt három nap képei a képtárba.
2006.10.09.
A tegnapi, és a mai napon is folytatódtak a munkálatok.
Tegnap méretre lett vágva a másik sínszál, és ki is lett fúrva. Elhaladt az első vonat a még félig kész pályán. Kissebb gondok adódtak a váltó fekszintjével, több-kevesebb sikerrel ezen próbáltunk javítani.
A mai munkák vásárlással kezdődtek. Két napja hátráltatta a munkálatokat a hevedercsavar-hiány. A mai napon vásároltunk 26 db. 10-es, és 26 db. 12-es, 6 cm hosszú metrikus csavart alátéttel, és anyával, valamint egy 6-os fémfúrót. Ez utóbbira azért volt szükség, mert a korábbi a tegnapi sínfúrások során eltört. Ezen kívül egy kobalt élű 12,5-es fúró élet sínfúrónak. A délután hátralévő részében az új csavarokkal össze lettek rakva az illesztések, és le lettek fogatva a sínek. Csak kisebb szintezési munkák, és a munkagödrök betemetése van hátra.
Képek a tegnapi, és a mai napról hamarosan.
2006.10.07.
Felkerültek a képek:
//gportal.hu/gindex.php?pg=3133528&gid=1444644
2006.10.07.
Elkezdődött az új vasútvonal építése a kert eleje felé. Ma megtörtént egy 8,65m hosszú vágánydarab fölszedése, mely egy 7,35-ös, és egy 1,3m hosszú mezőből áll. A kettő között eredeti, téglagyári illesztés volt. A sínek most is egyben kerültek felszedésre, így később, esetleges beépítésük során is együtt maradnak. Ez a vágánydarab a 2-es számú fordítókorongtól (kis fordító) a vasút kezdőpontja felöli irányban feküdt. A felszedett vágánydarab helyére egy 4m hosszú balos váltó került. A váltó és a fordítókorong közé egy 4,65m hosszú vágánymező fog kerülni, melyet egy közel 5m hosszú sínpárból vágunk ki. Az egyik sínszál méretre vágása még ma megtörtént. Holnapra hátra van a másik sínszál vágása, és fúrása. A váltó helyéről kikerült talpfák ez alá a vágánymező alá kerültek, így itt 75cm-re csökkent az aljkiosztás.
Képek nemsokára a képtárban.
2006.10.04.
Megrendelésre került 28db. fatipli a vasbetonaljakhoz, darabonkénti 110Ft-os áron, a tiplik akácfából fognak készülni, segítségükkel 7db vasbetonalj felújítása válik lehetővé.
2006.10.01.
Elnézést a hosszú szünetért, remélem, hogy ezután gyakrabban tudom frissíteni a lapot.
Elkezdődött a kert eleje felé vezető vonal építésének előkészítése, mellyel a vonalak összhossza eléri a 100 métert. A sínek méréshez a pálya végére lettek pakolva, ezért az ideiglenesen járhatatlan, ezen kívül elkezdődött a vasbetonaljakból a régi, elrohadt fa tiplik kiütése, és a betonaljak előkészítése az újratiplizésre. A tegnapi nap folyamán 4, ma pedig további 5 darab készült el, a tiplik gyártásának előkészületei is folynak külső személlyel.
Az előkészületek során részleges rovancsolás történt, ezek szerint a vasút tulajdonában, beépítésre kész állapotban van:
- 60 db. ,,nagyvasúti" sínszeg
- 14 db. ,,kisvasúti" síncsavar
- 9 db. ,,nagyvasúti" síncsavar
- 14 db. 9kg/fm-es sínhez való alátét sínszeghez
- 4 db. 9kg/fm-es sínhez való alátét síncsavarhoz
- 2 db. 23?kg/fm-es sínhez való alátét sínszeghez/síncsavarhoz
- 24 db. 4 lyukú heveder 23?kg/fm-es sínhez
- 4 db. 2 lyukú (kettévágott) heveder 23?kg/-es sínhez
- 10 db. kisvasúti talpfa
- 12 db. nagyvasúti talpfa kettévágva
- 31 db. vasbetonalj 9kg/fm-es sínhez
A rovancs során nem lettek számbavéve a sínek, a 9, 7kg/fm-es sínhez való hevederek, hevedercsavarok, és a kis sínszegek.
Az elmúlt hetekben kitisztításra került a pálya, annak teljes hosszában, sajnos ismeretlen módon eltört a beépített jobbos váltó összekötő rúdja, a későbbiekben javításra fog kerülni.
2006.08.01.
Képek Kemencéről Tatumadár képtárában: //gportal.hu/gindex.php?pg=10619933&gid=1256103
2006.07.31.
Felkerült néhány kép a kemencei kisvasúti napról, és az azt megelőző egy hétről. Az Erdei vasutak c. alhonlapról elérhetők, vagy ezen a linken: //gportal.hu/gindex.php?pg=5851480&gid=1266880
2006.07.13.
A honlap a mai napon átlépte a 4000-es összlátogatottságot. Köszönöm azoknak, akik ellátogattak ide, és remélem, hogy ezután is kellemes időtöltés lesz számukra ennek a lapnak az olvasgatása.
2006.07.10.
Újrakezdődtek a munkálatok az AKGV-n. Megtörtént a sínek közt a gaz lepermetezése, amely sajnos magasra nőtt sérülésem óta.
Bár késői a bejelentés, de 2006.06.20-án, kedden az AKGV egy új 600mm-es nyomtávolságú jobbos váltóval gazdagodott. A váltó Szentesről származott, majd a szentesi téglagyár bezárása után Dévaványán, Bőkény Attilánál kapott menedéket. Cserében Attila elvitte az AKGV 500mm nyomtávolságú, balos, Békésről származó váltóját.
2006.07.09.
Felkerült két új természeti kép (Fekete patak) a Kemencei Erdei Múzeumvasút képtárába az ,,Erdi vasutak" c. alhonlapon megtalálható.
Felkerült egy új szavazás, meléynek kérdése, hogy mi lesz a Csömödé... (sérült szöveg, a 2006 elején történt bejegyzések valószínűleg elvesztek) |